Translate to a different language

zondag 3 april 2011

Vraag beantwoord

1.: Prijs per Overnachting
Ik beleef zoveel geweldig mooie dingen dat ik gewoon vergeet jullie vragen te beantwoorden.
Tot nu toe heb ik voor een enkele overnachting gemiddeld net geen 30 dollar betaald.
De goedkoopste 12,88 en de duurste 90,00
Het is erg afhankelijk van waar de camping zich bevindt, hoe toeristischer des te duurder,
maar natuurlijk wil ik die duurdere plekken ook bezoeken.
State Parken zijn over het algemeen erg betaalbaar vergeleken commerciele campings.
Daarbij geld dat hoe grote je camper je minder kans hebt op een plekje,
rond deze tijd zitten de State Parken bijna helemaal vol.
Ik probeer dan ook rond 14u (2 pm) een plekje te krijgen omdat je vanaf 13u (1pm) je plekje op mag.
Als mensen annuleren is het "wie het eerst komt...." tot nu toe heb ik al een paar keer geluk gehad de laatste plek in te mogen nemen.
De KOA- campings hebben eigenlijk altijd wel een plekje, dat komt voornamelijk door de prijs.
Daarbij hebben ze over het algemeen wel veel meer te bieden zoals: Wifi al dan niet betaald,
Propaan, Wasmachine`s en Drogers, Winkeltje met hoog noodzakelijke en plaatstelijke producten.
Voor de extreem grote campers is een Koa of gespecialiceerde RV-park eigenlijk de enige echte mogenlijkheid.
Ik heb zelfs al op een gewoon tent plekje gestaan.
Natuurlijk kun je ook wildkamperen dit is toegestaan op iedere Wallmart parkeerterrein,
je moet wel vol in zicht voor de deur gaan staan.
Nu is het in Florida lekker warm en is een douche iedere avond wel erg aangenaam dus heb ik nog niet voor de Wallmart gestaan.
Ook is een beetje schaduw wel erg fijn zeker als je hondje in de auto moet blijven,
wat voor de Wallmart meestal niet mogelijk is.

2.: Brandstof
De diesel en benzine is goedkoop!
Al klagen de Amerikanen omdat het voor hen nu erg duur is,
Voor rond de 4 dollar gooi je nu een Gallon in je tank dat is 3,785 Liter.
Voor ons dus 1.05 dollar per liter is nu ongeveer 0,78 euro per liter!!
Voor 30 euro gooi ik m`n tank vol in holland is dat voor 50 euro.
Propaan is hier en daar te verkrijgen aan de pomp,
In fles in veel winkels, de Koa`s kunnen ze ook vullen.
De vulnippel voor Duitsland is hiervoor nodig, of koop zoals ik heb een US gasfles en sluit deze aan.
Deze kun je ook overal laten vullen.
Na 3 weken, koken en koelkast gebruik ik nog steeds de eerste fles vulling van 17,85 dollar (13 euro).


3.: Wegen
Ja de steden dan wel dorpen liggen hier verder van elkaar, tot nu toe een stuk van 100km max.
Het langste stuk kaarsrecht stuk weg dat ik tot nu toe heb gezien is rond de 75km geen enkele bocht!
De Interstate Highway is tot wat ik heb gezien.. niks aan en meestal 70 Mph ofwel 113km/h.
Maar de mensen en zeker de trucks rijden zeker 80 Mph = 129km/h
De tussendoor Highways, ja eigenlijk alles waar je harder dan 80km/h mag is een Highway.
Zelfs door de natuurparken lopen highways al is daar dan wel weer een snelheids beperking,
als het maar een goede weg is met 1 baan heen en 1 baan terug kan het al Highway heten..
Niet erg overtuigend dus.. meestal 55 of 60 Mph dus 88 of 96 Km/h

4.: De Hond
Niemand doet hier moeilijk over de hond zolang ze geen overlast veroorzaken,
de mensen houden wel van honden en vragen vaak of ze mogen aaien.
Uitwerpsel moet echt overal worden opgeruimd, hoe diep ze ook het bos in lopen! neem dus zakjes mee.
Wel moet ze eigenlijk overal altijd aan de lijn van officieel maximaal 6ft. (183 cm)
En de hond voor meer dan 30 minuten onbewaakt achterlaten is ook not done!
Ik heb al een keer gehad dat mensen Ravi zielig vonden omdat ik 20 minuten weg was om te Douchen ed.

5.: Veiligheid
Tot nu toe heb ik me echt nergens onveilig gevoeld, zelfs op de weg niet.
Af en toe schrik ik wel even van de situatie op de weg omdat de wegen soms wat raar bij elkaar komen,
of om links van de snelweg de afslag te moeten nemen.
Nu rijd ik natuurlijk wel een beetje om de grote steden heen dus weet niet echt hoe het daar is.