Translate to a different language

donderdag 14 april 2011

Buffels en Wind

Weer zo`n ontspannen ochtendje.
Als ik helemaal wakker ben ga ik maar eens op zoek naar de ranger van het Foss State Park,
Deze camping ligt aan het stuwmeer bij Clinton westelijk van Oklahoma City.
Toen ik aan kwam was de ranger afwezig en de deur op slot.
Op de parkeerplaats loopt hij me al tegemoet, uiterst opgewekt en vriendelijk wist hij me al te vertellen waar ik de nacht had gestaan. Hij moet vast vanmorgen vroeg langs gereden zijn...
Via een omweg langs het Roger Mills Black Kettle nationaal Grassland probeer ik de niet te vinden oude route 66 weer te volgen.
Deze ligt dan wel gedeeltelijk onder de Interstate I40 waar ik liever niet op rij omdat de vrachtwagen 120km/h doen.
In de buurt van Pampa begint het erg hard te waaien en voor ik bij Amarillo ben haal ik door de tegenwind geen 75 km/h meer en ga snel op zoek naar een camping.
Vanaf de Koa-camping kan ik in de verte de mega treinen voorbij zien komen.
Ze zijn bijna allemaal 4 locs met rond de 100 wagons erachter, zelfs een keer 117 geteld.
Het is vandaag zo`n 22`C.