Translate to a different language

dinsdag 5 april 2011

Natchez aan de Mississippi rivier

Gisteravond heb ik de buren geholpen een boom van hun camper af te halen.
In een regenbui is door een windvlaag een deel van een hoge boom naar beneden gekomen en is op de hoek van de wand van de camper van mijn buren terrecht gekomen.
De schade valt gezien de groote van het stuk hout enorm mee,
een klein gat en een deuk is alles.
Dit had veel slechter af kunnen lopen de mensen lagen al op bed direct onder de deuk,
als de boom 50cm meer naar het zuiden was gevallen hadden ze het waarschijnlijk niet na verteld.
Toen de Ranger met een kettingzaag de boom zo goed als kaal gesnoeid had moest hij opgetild worden om de camper te verplaatsen.
Met vier man is het gelukt de boom 10cm op te tillen en op de grond te leggen om daarna de boom in kleine stukken te kunnen zagen.

Vandaag staat het plaatsje Natchez op het programma.
Na eerst de benzinetank en de koelkast weer bijgevuld te hebben ga ik eerst informatie halen bij het bezoekers centrum. De hoeveelheid informatie die ik kan krijgen vindt ik eigenlijk maar matig.
Even later in het stadje zelf blijkt het precies genoeg of zelfs alle informatie te zijn die je kunt krijgen,
Eigenlijk had ik veel te hoge verwachtingen, en bedenk me "ik had meer foto`s van Key-West moeten maken".
Het is eigenlijk de geschiedenis en de verhalen die dit stadje zo bekend maakt.
En ja, ik heb wel een beetje geluk.
Nu, (maar een paar weken per jaar) zijn diverse Antebellum Woningen te bezichtigen.
Antebellum Mansions zijn woningen uit de periode 1795 tot 1860, er zijn er hier maar liefs 19
waarvan er nu iedere dag maximaal 6 open zijn.
Ik bezoek het Rosalie Mansion voor 12 dollar wordt je door het huis rond geleid.
Alles is in de stijl van rond 1820 prachtig.
Omdat het allemaal in prive bezit is mogen er binnen helaas geen foto`s genomen worden.