Translate to a different language

zaterdag 9 april 2011

Oost Arkansas - Ozark

Vrijdag 8 April

Vanuit Memphis richting het westen rij je direct Arkansas binnen.
Bij het "Welcome"-Visitors Center eerst weer informatie gehaald.
Het gebied tot Little Rock is er eigenlijk niets leuks te zien.
Het is een beetje Noord Nederland / Duitsland maar dan minder bevolkt.
Het is vlak landbouw grond met riviertjes en kanalen.
Bij Conway begint het landschap meer op het Limburgse te lijken.
Eigenlijk wilde ik nog een 80km verder rijden maa doordat het weer boven de 30`C is stop ik bij het "Petit Jean" State park.
Een mooi park met een groot opgezette camping.

Zaterdag 9 april

Het wordt naarmate ik weer naar het noorden rij weer steeds iets minder groen,
veel bomen beginnen net weer nieuwe bladeren te krijgen.
Het Ozark gebied is een prachtig heuvellandschap vergelijkbaar met de mooiste stukken Ardennen.
De geplande 270 leg ik in maar liefst 6,5 uur af.
Op sommige stukken zijn er zoveel heuvels en bochten dat zelf ik het idee heb in een achtbaan te rijden.
Bij het "Roaring River" state park neem ik voor 2 nachten de camping.
Dit park is bekend om z`n Trout ofwel Zalm vis mogelijkheid en het is dan ook aardig druk aan het water.
Ik kan het niet laten een kijkje te nemen in één van de grotten in de omgeving.