Translate to a different language

donderdag 31 maart 2011

Manatee Springs

Het heeft vannacht geregend, ik heb heerlijk geslapen.
Dat zachte getik op het dak werk erg ontspannend.
"Today i`am heading for about 200 miles north."
Om naar het noorden te gaan moet ik door of om Tampa, een grote drukke stad.
Ik besluit er via de snelweg zo snel mogelijk om heen te rijden.
Wanneer ik de stad nader ontstaat er langzaam een file.
Na een half uur 30km/h te hebben gereden lost de file gelukkig weer op en rij de donkere wolken in.
Op een gegeven moment beginnen de donkere wolken te draaien en ik besluit maar eens de radio aan te doen.
Al snel een tornado-warning, ik moet door het gebied waar de storm hangt.
Doordat het de afgelopen dagen warmer is geweest dan normaal is het weer wat extremer.
Werkelijk al het verkeer rijdt gewoon door dus waarom ik niet..?
Een uur lang is het bijna nacht zo donker en de regen valt met bakken uit de hemel.
Door een harde windvlaag houdt mijn rechter ruiterwisser er ineens mee op en ben direct gestopt.
In de regen zie ik dat hij los zit en draai de bout aan, hij doet het weer.
Na een minuut of tien stopt hij weer, ik besluit hem er af te halen.
Beter één dan ze niet kunnen gebruiken.
Op de camping van het Manatee Springs statepark schijnt de zon weer maar het heeft hier zo te zien ook goed geregend.
Er schijnt op sommige plaatsen in een uur meer dan 6 inch regen gevallen te zijn, dat is dus ca. 15cm.
Vandaag heb ik voor het eerst in Florida m`n zonnebril niet gedragen.
De Spring ofwel bron is een natuurlijk gat in grond waar dagelijks tussen de 65 en 150 miljoen gallon water omhoog komt. Dat is dus maal 3,8 in liters!
Het is vers "zoet" water dat door de gigantische omliggende bossen en aarde gefilterd wordt.
Dit water is gemiddeld 8 jaar geleden als regen gevallen en heeft het hele jaar een temperatuur van 79`F ofwel 26`C, heerlijk om in te zwemmen.
Zittend naast de camper krijg ik spontaan bezoek van een aantal hertjes.
Ik heb alle tijd gehad om mijn foto toestel te pakken om ze vast te kunnen leggen,
Raviki had maar wat graag met ze willen spelen.