Translate to a different language

donderdag 10 maart 2011

Airborne

Vandaag heeft mijn broer mij en m`n hond naar Schiphol gebracht.
Vroeg op om me rond 7u. te kunnen melden bij de incheckbalie,
helaas blijkt deze pas om 8u. open te gaan. Ik sta daardoor gelukkig wel voor in de rij.
Na het inchecken wat door de bench van Ravi een behoorlijke tijd in beslag neemt heb ik
nog genoeg tijd voor koffie en een broodje.
Ik raak in gesprek met een Nederlands Amerikaans echtpaar die in Florida wonen,
ze hebben me een aantal mooie tips over bezienswaardigheden in Florida gegeven.

Mijn eerste vliegreis in mijn leven zal een lange zijn met overstap in Chicago naar Baltimore.
Vlucht UA0909 van United Airlines 11:05 - 13:27u met 7uur tijdverschil.
Het vliegtuig zit vol, de vlucht verloopt soepel geen turbulentie.
Boven de wolken is het prachtig, ik had een zonnebril mee mogen nemen.
In de buurt van IJsland breekt het wolkendek open, het ijs in het water
en sneeuw op de heuvels prachtig!

In Chicago mag ik Raviki uitlaten, ze is blij mij te zien maar heeft het zo te zien goed gehad
tijdens de vlucht. Ik heb 6 uur tijd tot mijn volgende vlucht vertrekt.
Ik mocht nog een vlucht eerder nemen zodat ik 3 uur minder moest wachten maar dan kon Raviki niet mee.
Vlucht UA0730 19:36 - 22:28u en weer een uurtje terug in de tijdzone.
De piloot geeft voor vertrek aan dat het wel eens een bumpy ride zou kunnen worden.
Nu heb ik niet echt een idee wat hiermee exact bedoeld word maar persoonlijk vond ik die
trillingen in het vliegtuig tijdens de vlucht niet vervelend.
De trein vanuit Duitsland naar Groningen was vele malen erger.

Na aankomst met de lightrail-trein naar Linthicum en loop door de heuvels naar
het RedRoof Hotel dat ik tot maandag heb geboekt.