Translate to a different language

maandag 28 maart 2011

Everglades

Weer lekker vroeg wakker , rond een uur of 8 ga ik weer op pad.
De weg over alle eilanden naar het vaste land blijft mooi.
Een maal de afslag door de Everglades kom je diverse Airboat bedrijven tegen die tours door het moeras verzorgen.
Even heb ik staan twijfelen om ook met zo`n tour mee te gaan,
maar dan moet Raviki alleen in een hete auto achter blijven.
Ik hou het bij een kijkje in het bezoekerscentrum en maak een wandeling over het houten vlonderpad dat een stuk de wildernis in loopt.
Daar heb ik al vele wilde krokodillen, schildpadden en vele steldvogels van vrij dichtbij kunnen aanschouwen.
Nu zit ik onder de Royal palmen op het Collier-Seminole State Park aan een picknicktafel naast m`n camper
te genieten in de zon, de Eekhoorns pikken net wat noten of pindas bij de buren uit de tent.
De vriendelijke Ranger van het park verteld me dat er verderop langs een hiking-trail `s
ochtends vroeg vaak Panters worden gespot.
Ik ga morgen ochtend maar een kijkje nemen denk ik!

Hier nog een manier om binnen lekker briesje te krijgen: