Translate to a different language

vrijdag 25 maart 2011

Duiken @ Key Largo

Het is fijn om van naar State Parken naar State Park te gaan, het zijn simpele campings in de natuur.
Vandaag naar het beroemde John Pennekamo StatePark met koraalrif
Omdat het na 12u niet aangenaam is om te rijden besluit ik Miami voorbij te rijden,
ik ben nu liever in de natuur dan in de drukke stad!
Natuurlijk wil ik het koraalrif van dichtbij bekijken en ga met de de boot mee om een duik te nemen.
Op 5 miles voor de kust ligt het prachtige rif,
het water is 24`C en prachtig blauw tot mint groen. (in mijn ogen)
Het rif waar we een uur gaan duiken is een onderdeel van het GrisianRock.
Veel heel veel prachtige vissen gezien, hier kan geen enkel aquarium tegenop!
Papagaaivissen - Trompetvis (70cm) - Blacktip Shark (180cm) - teveel om op te noemen.
Rond 18u meren we weer aan, wat een ervaring! Schitterend!
Tijdens de avondwandeling met Raviki door het mangrove bos wat naast de camping ligt,
weer een mooi verschijnsel honderden/duizenden vuurvliegjes.
Dit heb ik nog nooit gezien, iedere paar seconden geeft ieder vliegje een felle flits van helder licht.
Het hele bos twinkeld.