Translate to a different language

dinsdag 15 maart 2011

Gastank Vullen?

Na een koude nacht ga ik op zoek naar een gasvulstation die een koppelstuk heeft,
dit blijkt niet makkelijk ze kunnen of willen niet helpen (zijn niet gecertificeerd?).
Terug op de camping vraag ik advies bij de bali.
Het uiterst vriendelijk koppel (echtpaar?) willen me hoe dan ook helpen.
Meneer belt de hele omgeving af terwijl ik van mevrouw een kop koffie krijg.
Meneer verteld me dat ze me in Canada wel kunnen helpen.. haha
Ik laat zien dat ik op 2 manieren gas kan gebruiken mogelijk kan ik een US-gasfles koppelen.
Hij zegt "ik heb nog een oude staan, als je heb kunt gebruiken mag je hem hebben",
dit aanbod kan ik niet weigeren!
Met de fles en mijn europese slang ga ik naar Lowe`s hardwareshop om te kijken of ze een geschikt koppelstuk hebben, maar wordt met een onbevredigend antwoord van
"helaas, dat hebben we niet" eigenlijk weggestuurd.
Ik besluit zelf in de schappen te zoeken naar iets wat ik zou kunnen gebruiken.
Even slim denken.. Met een slang koppelstuk en slangbinders moet het lukken.
Ook koop ik een amerikaanse BBQ gasaansluiting waarvan ik een kant van de slang afsnij
en met het koppelstuk en mijn doorgesneden europese slang maak ik een prima oplossing!
Nu kan ik koken en het een beetje aangenaam warm houden `s nachts.
In Holland koop ik wel weer een nieuwe slang.
Rond 12u kom ik weer op de camping aan en laat zien hoe ik het heb opgelost.
Nog tijdens het bijvullen van mijn watertank komt meneer met nog een gasfles naar mij toe,
als ik wil mag ik deze ook in bruikleen krijgen.
Mijn mond valt zowat open van verbazing, wat een vriendelijkheid en behulpzaamheid.
Nu heb ik dus een oude volle tank en een nieuwe lege tank! Een woord GEWELDIG!
Ik beloof ze in augustus nogmaals langs te komen en de nieuwe tank terug te geven.
Ik weet niet hoe ik ze moet bedanken! Thanks and Goodbye.

Via Washington DC rijd ik over de drukke Highway naar Front Royal waar het begin is
van de Skyline Drive dat door het Shenandoah National Park gaat.
Voor 80 Dollar koop ik een jaarkaart zodat ik alle nationaal parken in het land
zonder entree kan bekijken.
De route is prachtig maar bewolkt, om 16:30u ga ik opzoek naar een overnachtings plekje.
Op de prachtig gelegen RV-campsite is niemand te bekennen,
toch zoek ik een plekje en zie wel of ik iemand tegen kom.