Translate to a different language

vrijdag 27 mei 2011

Grensovergang

Net voorbij Lynden ga ik de grens over.
Het is nog een echte grenscontrole en ik moet een paar vragen beantwoorden en binnen een stempel in mijn paspoort halen.
Al met al ben ik binnen 5 minuten weer aan het rijden.
Dit deel van Canada is exact zoals ik het me had ingebeeld.
Het had alleen wel wat mooier weer mogen zijn, het grootste deel van de route regent het.
Via de Trans-Canada Hwy ben ik te westen van Kamloops op de camping van het Steelhead Provincie Park aan het meer gaan staan.
Vandaag is mijn vakantie kilometerteller over de 17000km gegaan.





27 mei

Vandaag weer 400km naar het noorden.
In de ochtend regent het nog maar gelukkig klaart het in de middag op.
Ik ben nu wel zo ver naar het noorden gereden dat het nog maar 12 graden is,
de sneeuwgrens op 1200 meter ligt en de schemer lekker lang duurt.
Na Kaploops heb ik vooral veel bergen, bomen en rivier gezien, slechts 3 dorpjes van een paar woningen een benzinepomp en cafe.
Nu sta ik aan de voet van de Rocky`s in het Mount Robson Provincial Park.