Translate to a different language

donderdag 5 mei 2011

Mojave Dessert

Vandaag zal weer een warme dag dwars door de woestijn worden, als ik naar het zuiden rij is er eigenlijk helemaal niets.
Toch ga ik er heen omdat er de Joshua Trees (kaktus-bomen) groeien, deze groeien alleen hier en in Jerusalem.
Bij wegwerkzaamheden moet ik zo`n 11 mile een pilot-auto volgen.
De weg is net gebakken en gitzwart, de walm hangt er nog boven.
Omdat ik niet een optimale snelheid kan rijden zie ik de temperatuur oplopen.
Eenmaal na de werkzaamheden blijft de temperatuur te hoog ondanks mijn eigen snelheid,
ik blijk een klein lek te hebben opgelopen in m`n waterslang.
Na de slang ingekort te hebben haal ik bij de eerste autozone een nieuwe waterslang,
En ja voor het oog is de slang net zo groot alleen is de binnenkant een amerikaanse maat en dus eigenlijk iets te groot, ik besluit eerst maar met een iets kortere slang door te blijven rijden.
Aangekomen het de Joshua Tree Nationaal Park zoek ik een plekje een van de campings.
Hier raak ik al snel aan de praat met verschillende mensen.
Zo kom ik Teun en Gerda Plug uit Koedijk tegen die ook een Hanomag hebben en met de fiets Amerika doorkruizen.
Van een Amerikaan "man with the van" Jim krijg ik een paar bijzondere muntstukken en 2 dollar biljet, we hebben een geweldig gesprek gehad.