Translate to a different language

woensdag 4 mei 2011

Deathvalley 40`C

Het weer voorspeld dat het iedere dag naar het weekend toe warmer gaat worden!
Ik moet dus vandaag naar Deathvalley als ik het daar uberhaupt nog draaglijk wil zien.
Via het Noord-oosten rij ik de vallei in,
de afdaling deed me schrikken en ik dacht dat m`n remmen niet meer goed werkten.
Eenmaal beneden in het dal blijkt er niets aan de hand, de afdaling was gewoon erg stijl.
De 170 km door de vallei zijn vermoeiend heet.
Badwater is niet zoals je op z`n nederlands zou verwachten aangenaam, het is een zoutvlakte dat 86 meter onder de zeespiegel ligt. Het is het laagste punt van de US..
Al voor 12u is het ver boven de dertig graden, eenmaal voor de camping besef ik dat ik niet kan blijven het wordt veel te heet! Raviki heeft het nu al moeilijk en er is bijna geen plekje schaduw te vinden.
Wat ben ik blij als ik in het zuiden van Deathvalley weer boven op de bergrug een koeler windje te voelen.
Bij de hotsprings vind ik op de camping een plek in de schaduw en Raviki kan lekker buiten liggen.
En ik ga genieten in de spa die bij de 16,- dollar camping overnachting is inbegrepen.
De baden hebben verschillende temperaturen en zijn rijk aan mineralen, goed voor de huid dus.
`s Avonds rond 21u is het nog steeds 29`C