Translate to a different language

zaterdag 14 mei 2011

Big Sur, Gitzwart tot de Ellebogen

Vandaag dan het beroemde stuk van Hwy 1, Big Sur.
Prachtige stukje kust echt genieten tijdens het rijden.
Een kilometer of 20 voor Santa Cruz begint de motor bij hogere toeren te janken
ik zet hem snel op een veilige plaats aan de kant van de weg.
Nee he, een oliespoor.. Als ik onder de auto kruip zie ik direct het probleem.
De twee onderste bouten van de versnellingsbak zijn losgetrilt..
Hoe is dit nu weer mogelijk?
Na de boel schoon gemaakt te hebben en vastgedraaid vul ik de olie aan maar het blijft nog een beetje lekken..!
Bij nader onderzoek zijn de andere twee bouten ook wat los gedraaid en moeten dus vast gezet worden, dit is makkelijker gezegd dan gedaan!
Een uur later met het zwart tot voorbij m`n ellebogen en een t-shirt die ik weg kan gooien heb ik het gelukkig toch met m`n sleutelset voor elkaar gekregen.
Als ik nu een mobiele brug / lift had zou het vele malen makkelijker geweest zijn!
In Santa Cruz besluit ik naar de Koa camping te gaan, vooral voor de douche en wasserette.
Dit blijkt een van de duurtste te zijn die ik ben tegengekomen, maar liefst $82,- voor 1 nachtje.
M`n buren zijn twee heren uit het noorden van Nederland die 3 weken op de motor rond touren.