Translate to a different language

zondag 29 mei 2011

Dinosaur Drumheller

Heerlijk uitgeslapen, het is prachtig weer.
Al snel warmt het op en het uitzicht is magnefiek.
Het is helemaal helder dus zelfs de toppen van de bergen zijn in zicht.
Richting Calgary nog een klein uurtje tussen de bergen door daarna plots binnen 10km alleen nog maar kleine heuvels.
In de verte heb ik nog wat gebouwen van het olympische gebeuren gezien,
het is lunchtijd dus erg druk op de weg als ik om Calgary heen rij.
Bij Drumheller rij ik eerst door Horsethief Canyon voor ik in het dorp info ga halen.
Dit is het dorp van de dino`s en alles lijkt daar om te draaien,
zo is de grootste dino van de wereld hier te bewonderen.
Een paar kilometer verder bij Rosedale ga ik op de Suspension Bridge camping aan de rivier staan.
Aan de andere kant van de Red Deer River werd vroeger steenkool uit de berg gehaald,
via een hangbrug uit 1931 kun je een kijkje nemen bij de mijn restanten.
Rest kool schijnt hier al jaren na te gloeien onder het aardoppervlak.