Translate to a different language

zaterdag 18 augustus 2012

Zwarte druppen

Wat ik dat nou? Ik verlies veel olie..
Als ik onder de auto kruip zie ik dat 2 bouten die de motor en de versnellingsbak netjes bij elkaar moeten houden zijn los getrild. Met het zwart tot voorbij mijn ellebogen draai ik de bouten aan en vul ik de olie bij.
Nadat ik me weer opgefrist heb ga ik weer verder maar dat blijkt niet heel ver meer te zijn!
Na een 30 tal kilometers rijden ineens een klap en een niet fijn bijgeluid.
Als ik weer onder de auto lig zie ik al snel het probleem... De bijgevulde olie ligt op straat en de versnellingsbak en het motorblok staan nu een paar milimeter uit elkaar, de bouten zijn op 1 na allemaal verdwenen.
Ik bel de ANWB en er is binnen 30 minuten een duitse ADAC hulpauto aanwezig.
Deze bevestigd dat ik niet verder kan rijden.. ook niet met een nood reparatie en belt een sleepdienst.
De sleepdienst is ook snel ter plaatse en brengt me naar een klein lokaal garagebedrijf waar ik moet wachten tot maandag omdat het zaterdag middag is.