Translate to a different language

dinsdag 7 augustus 2012

Kovácsszénája


Na een rit van bijna 200km en de grens van Croatië-Hongarije over te steken kom ik vroeg in de middag aan in Kovácsszénája een dorpje waar de echte rust nog te vinden is. Eerst verken ik het dorp en maak wat foto`s van de rustieke bebouwing. Bij het vismeer eet ik mijn middag broodje en zie hoe een visser een behoorlijke karper vangt. De burgemeester "Peter" had me al zien rijden, en nodigd me uit langs te komen. Als zijn vrouw Eszter na het werk thuis komt wandelen we met de honden naar het tweede en grotere meer om daar met de honden een duik in het water te nemen. `s Avonds eten we in een Hongaars restaurant om daarna nog de stad Pécs te bezoeken voor een stadswandeling en een drankje.

Het Bikerhotel "Fiets-Hotel" is een geweldig idee, echt een aanrader voor een overnachting op een unieke plek.

Peter en Eszter bedankt voor de gastvrijheid, ik heb veel geleerd over van de geschiedenis en de omgeving van jullie dorp. Ik hoop dat het jullie voorspoedig gaat, ook met het opzetten van het kaasfabriekje. Ik heb het ernorm naar mijn zin gehad.