Translate to a different language

dinsdag 10 juli 2012

Via Milazzo naar Torre Faro


De kustweg is prachtig maar na een paar kilometer ben ik genoodzaakt via de snelweg te rijden,
door aardverschuivingen is de weg op meerdere plaatsen niet meer toegankelijk. Ik was al om 2 stukken heen gereden omdat één wegdeel bedekt was met een metershoge berg grond.
Net op dat stuk snelweg van zo`n 10km ontploft mijn dikke radiator slang die tussen de motor en de radiator zit. Hij is echt uit elkaar geklapt, de scheur is bijna 10cm. Gelukkig heb ik weer een passende slang bij me al is deze oorspronkelijk wel ergens anders voor bedoeld. Ik snij de juiste maat af en na 10 minuten ben ik weer onder weg. Nu moet ik wel weer zo`n reserveslang gaan regelen.
Het stukje schiereiland van Milazzo is leuk om te rijden, aan het eind bij de vuurtoren heb ik een broodje gedaan. Via de kleine kustweg vervolg ik de route richting Torre Fare (Fare = Vuurtoren) waar ik ook de vuurtoren weer bezoek om vlak daarna de camping te pakken zodat ik morgenochten snel bij de boot ben.
Sicilië was leuk om te rijden, mooie kusten, natuurlijk de Etna en bovenal echt zomer! Jammer dat je overal van die bergen afval langs de weg tegen komt. Er staan 2 grote vuilnisbakken en er ligt voor 6 aan afval bij! Ciao Sicilia