Translate to a different language

dinsdag 3 juli 2012

Etna Noordroute


Ik kan het niet laten en moet vandaag nog de Etna op! Een klim met m`n busje van 1800m hoogte waarvan het grootste gedeelte door de vele haarspeldbochten in z`n 2 met 28km/h omhoog moest. De weg slingert lang en over de git-zwarte lavastromen. Helaas is vandaag de kabelbaan die naar een hoogte van 2900m. gaat niet in gebruik en ga na een klein uurtje boven weer slingerend aan de andere kant naar beneden. De lava stromen hebben hier en daar toch wel erg mooie formatie`s zwarte rotsen gecreerd. Bij de kust net onder de grote stad Catánia kom ik per ongeluk een Camperservice-P tegen. Eigenlijk is het € 15,- voor een nacht maar ik overtuig de alleen Italiaans sprekende beheerder dat ik alleen stroom voor de koelkast nodig heb en verder niets, ik wil voor  € 10,- van de service/overnachting gebruik maken. Na kennis gemaakt te hebben en wat wikken en wegen krijg ik toch exact wat ik wil.