Translate to a different language

vrijdag 24 juni 2011

Mt. Rushmore - Crazy Horse - Badlands

Lekker toeristisch.
Een prachtige rit langs een aantal bezienswaardigheden.
Mt. Rushmore, even schrikken $11,- om te parkeren maar er is gelukkig geen bijkomend toegangsgeld nodig en Ravi staat mooi in de schaduw van de parkeergarage. (ze mag niet mee!)
Het is vanmorgen 11u al zo`n 28'C.
Mt. Rushmore voldoet volledig aan mijn verwachtingen, prachtig!





Daarna door naar Crazy Horse, het grootste beeldhouw werk ter wereld,
Mt. Rushmore past alleen al in het hoofd van Crazy Horse.
Man waar zijn ze aan begonnen, dit is een verhaal zonder einde!
Ook hier weer $10,- per persoon entree maar nu geen overkapte parkeergelegenheid
dus ik probeer het een beetje kort te houden.
Het museum en de native handwerk en verkoop ben ik snel doorheen gelopen,
de film van 20min. over de historie en Crazy Horse zelf moest ik toch echt zien.
Dan de berg, tja het is nog lang niet af. In dit tempo duurt het nog 100 jaar.




Daarna nog even naar het Zuid-oosten rijden om de Badlands te bekijken,
Het is een route door de ge-erodeerde heuvels.
Weer prachtig maar ik ben verwend en heb mooiere dingen gezien!






En op de terug weg ontstaat er ineens een grote wolk.
Je ziet al het vocht in de lucht naar elkaar toe trekken en de wolk steeds donkerder worden.
Dan opeens valt hij aan de rechterkant naar beneden terwijl ik er via de snelweg naar toe rij.
Als ik onder de wolk ben begint het te hagelen, zo groot als Golfballen!
Eén klapt op m`n voorruit en slaat er een grote ster in van 5cm,
ook m`n dak heeft een aantal deuken.
Maar gelukkig worden ze al snel kleiner.
Even verderop staan zo`n 20 auto`s langs de weg met volledig verbrijzelde voorruiten en een motorrijder met een groep mensen er om heen, die zal het zwaar gehad hebben!



Toegevoegd: Dit is er vandaag gevallen net een paar kilometer verder op!