Translate to a different language

donderdag 24 oktober 2013

Zuid, van de Zwarte zee naar de zee van Marmara.

Ik ben lekker vroeg wakker,
even Diesel tanken want hier is het € 1,30 per liter en in Turkije € 1,85 per liter.
De extra 20l. jerrycan gaat ook vol.. hoppa das dan gelijk € 11,- minder brandstofkosten.
Na een uurtje sta ik bij de grens bij Malko Tarnovo, eerst de Bulgaarse - Wegenvignet okay? ja natuurlijk!
Dan de Turkse kant: Visumloket - € 15,- sticker stempel klaar, Politieloket - autopapieren paspoort stempel klaar, Douaneloket - nogmaals alles en een grapje maken met de tot nu toe enige die engels spreekt, Dan nog het Declaratiekantoor - heb ik wat bij me? Nee ja een flesje wijn. Het is nog vroeg en hij heeft blijkbaar nog geen zin om mee naar de auto te lopen.. het is goed ga maar!
Kortom 4 loketten in 6 minuten, kwam het omdat ik zo goed gehumeurd was? Mooi kan ik weer verder!

Onder Çorlu sta ik bij de kust op een klein oud campingkje van oude mensen, helemaal alleen :(
Lekker de hele bandbreedte Wifi voor mezelf  ;-)