Translate to a different language

maandag 28 oktober 2013

Rumeli Feneri, en naar Gokcetepe

Langs de Bosporus rijdt ik naar Rumeli Feneri een historisch militair belangrijke plek waar ik de resten van het oude fort bezoek.
Ik had hier graag voor de nacht gebleven maar de Turken hebben hier van de natuur een stortplaats gemaakt.
Dus ik ga rijden, richting Griekenland?
Onderweg word ik verrast door de motor die ineens stopt, ik kan geen gas geven...
Als ik de motorkap open doe is er niets mis.
Kijk op het dashboard en zie nog een kwart volle tank toch besluit ik vrijwel direct maar eens wat diesel te halen op de fiets 3km.
Nadat ik 15l. Diesel in de tank heb gedaan doorstarten en jawel ze doet het weer.
Door de heuvels die continu met 8% omhoog en omlaag gaan wist ik dat de mogelijkheid groot was dat er lucht aangezogen kon worden.
Een half uur later stop ik in een dorpje Gokcetepe op de algemene parkeerplaats bij het strandje.
Ik blijf hier gewoon voor de nacht!






Wat wil een man nog meer ;-) (mooi uitzicht, bier en turks brood)