Translate to a different language

vrijdag 28 februari 2014

Sarandë naar Vlorë een prachtige weg

Van Sarandë naar Vlorë volg ik de kustweg.
Het weer is niet optimaal maar de weg fantastisch!
De ene na de andere bocht en soms wat steile stukken maar perfect asfalt!
Op dit hele stuk kom ik maar een paar auto's tegen.
Voor de bergpas P.K. Llogara zoek ik een plekje voor een overnachting.
In Dhërmi waar campings zijn is er niet één open,  bij het strand van Gjitekë dan maar op de P.
Om 16:00u opent de lucht en dus de bergpas die de uren ervoor nog in de wolken lag..
Ik kan het niet laten en ga nu de pas doen!
Waaw wat een eind omhoog en waaw wat stijl!
Onderweg omhoog durf ik niet te stoppen, het is zo stijl en de motor loopt redelijk in het rood dus door gaan voor koeling!
De weg naar beneden aan de andere kant is net zo stijl maar met minder uitzicht.
Als ik merk dat mijn trommelremmen te heet worden parkeer ik snel bij een restaurant.
En zo zit ik nu aan een traditionele Albanees kip gerecht met een Tirana Birra.