Translate to a different language

donderdag 6 februari 2014

Onderdeeltje wisselen op straat

Karavostasi: Pantelis Paradise.
Het is gedaan!
Verspreid over drie dagen heb ik met de nodige hulp het vliegwielhuis vervangen.

De eerste dag alles demonteren zoals de bumper, radiator, startmotor, spruitstuk enzovoort.
Dan nog water lucht en diesel aansluitingen los.

De tweede dag is het belangrijkste, de gehele motor moet eruit!
Dat wil zeggen 25cm naar voren.
Met mijn nieuwe Nederlandse vriend "Pabas" Peter die vroeger ook een Hanomag heeft gehad wordt de klus geklaard.
Binnen een mum van tijd is de oude aluminium behuizing vervangen door de nieuwe.
De oude is maar liefst op twee plekken gescheurd, de oorzaak een te los en dus laag hangende motorsteun aan de bestuurders zijde.
Nu moet de motor er weer in, een klusje die om precisie vraagt.
Na wat overleg hoe te handelen gaat het toch vrij soepel en snel.
DANK JE WEL "PABAS" !!
Als alle bouten weer vast zitten is het mij meer dan genoeg voor de dag.

Derde dag zal ik alles aansluiten en afmonteren.
Dat lukt op de bumper na want die laatste inspanning kan ik beter fris doen!
Een testritje, rem bijstellen, water nogmaals controleren en van het vandaag wat waterig zonnetje genieten!
Weer een geslaagde dag!