Translate to a different language

woensdag 26 februari 2014

Necromanteion en Parga

Langs de kust ligt een recht doorgaande weg,
met 80km/h gaat het me eigenlijk te snel naar de grens.
Als ik het bordje "Necromanteion" langs de weg zie zie ik een mogelijkheid om langer onderweg te zijn.
Het terrein is klein maar heeft een interessante geschiedenis.
Dit was vanaf 700 v. Chr. De plek waar men advies zocht van de doden..
Het Necromanteion van Ephyras (Dodenorakel) de mythologische toegang tot Hades.
De door drugs bedwelmde bezoekers daalden via trappen af naar de Onderwereld.

Na de lunch rijdt ik naar Parga een amfitheater vormige stad aan een prachtige baai.
De weg even verder op is versperd dus terug naar de snelweg.
Voor Igoemenitsa is het havendorpje "Plataria" waar ik voor de nacht parkeer.