Translate to a different language

donderdag 27 februari 2014

Albanie - Butrint

De eerste dag Albanië...
Beetje raar weer een "nieuw" land binnen te rijden!
Vandaag is weer een prachtige dag, ik heb alleen maar genoten!
Het was maar een klein stukje naar de grens, de ambtenaren waren erg vriendelijk.
Na wat geneuzel in mijn papieren mocht ik vrij snel doorrijden.

De nieuwe weg is prachtig en al snel vergeet ik de afslag te nemen naar Butrint.
Omdat Tomtom geen kaart heeft van Albanië heb ik een papieren kaart gekocht.
Achteraf ook niet onlogisch dat ik de afslag heb gemist,
er staat een bordje bij een haaks op de weg liggende gravelpad...
Moet ik hier in??
Na een kilometer of drie is het gelukkig weer asfalt.
Butrint is een oud Venetiaanse stad wat nu door Unesco Werelderfgoed beschermd is.
Via het houten pontje steek ik met de camper het water over.