Translate to a different language

zondag 18 juli 2010

Noord Fjord Noorwegen

Na een kort bezoek aan de stad Trondheim ga ik weer richting het zuiden.
Hier kom ik ook de eerste Fjorden-Pond tegen.
Voor 2900 NOK (ca. 350 euro) koop ik een pas waarmee ik alle pondjes tot in zuid zweden met korting kan nemen.
Het wordt van het pas tegoed afgeschreven.
Helaas kun je de Tol-tunnels er niet mee betalen...
Om Kristiansund te bezoeken moet je door een tunnel (72 NOK) dat onder het fjord door gaat. Als je de andere kant Kristiansund verlaat ga je door de Atlantische tunnel (85 NOK = 10,- euro). Wel helemaal geweldig! je rijdt als het ware de oceaan in en gaat nog 2km lang met 10% naar beneden,
Na een stuk vlak over de oceaanbodem te hebben gereden moet je dat zelfde stuk weer omhoog! Ik met 40 km/h in z`n 2.
Als je boven bent wordt je beloont met een prachtige kust en mooie bruggen.