Translate to a different language

maandag 3 maart 2014

Montenegro

Bij de grens met Montenegro krijg ik echt waar voor mijn geld ;-)
Een super speurneus mag mijn camper doorzoeken!
Bij de Douane word er gevraagd of ik er bezwaar tegen heb mijn auto te laten doorzoeken..
Nee natuurlijk niet! (geen bezwaar bedoel ik!)
Ik word aan de kant gewezen en moet met Raviki in een vak op de weg gaan staan.
Dan is het even wachten.. Waarop? 
De drugshond word opgehaald!
"O, shit" denkt Ravi "moet ik met die drukke rakker spelen?"
Na een paar minuten wordt ik niet in de boeien geslagen en mag mijn weg vervolgen!

" Wat zou jij doen?"
Wat als het binnen je macht ligt iemand zijn dag te maken.
Je er zelf mee geholpen word en dus twee problemen uit de wereld te helpen!

Het volgende gebeurde vandaag...
Mijn uitlaat had al een tijdje een klein gaatje, niet erg maar moest toch een keer aangepakt worden!
De buurman van de camping is lasser op de scheepswerf en verdient met zijn 45 urige werkweek ca. 380,- per maand.
Zijn dochtertje heeft heet water over haar voet gekregen en moet naar de dokter,
wat in Montenegro contant betaald moet worden.

Ik stel voor mijn uitlaat te lassen als klusje na zijn werkdag!
Zo gezegd zo gedaan, maar zo eenvoudig als het klinkt was het niet!
De hele uitlaat moest er onderuit maar die zit op een cruciaal punt vast geroest.
(tja dat krijg je met oud metaal)
Na een uur was de uitlaat er dan toch onderuit en is er een geweldig mooie las gezet!
Weer tien minuten later was alles weer klaar en op z`n plek.

Ik geef hem 20,- euro..
Hij kijkt me aan.. met een blik van.. "ECHT?? alles voor mij?"
Ja, ik bedankt hem! Maar nee hij bedankt Mij 5x
Hij straalt van geluk!