Translate to a different language

donderdag 6 maart 2014

Bosnië Herzegovina en terug naar Kroatië.

Hoe ik op het idee ben gekomen door Bosnië Herzegovina te rijden is me een raadsel!
Ik had ook gewoon het schiereiland kunnen nemen en met de pont over te steken naar het vaste land.
Maar nee, laten we het gezellig maken bij de grens!

Grenspost 1.
O?? ben u door Albanië gekomen?
Parkeert u de auto aub aan de zijkant!!
Heeft u iets aan te geven? Nee? Dan krijgt u een volledige controle!
Met 5 man gaan ze naar mijn mening iets te grondig te werk,
maar ik heb alle tijd dus wel grappig om een keer mee te maken.

Een uur later met m`n hele camper overhoop rij ik verder.
(naar de volgende grens-overgang, 11km)

Grenspost 2.
O? hebben ze u daarnet onderzocht?
Parkeert u de auto aub aan de zijkant!!
(dan moet daar vast een reden voor zijn!?)
Nu met 3 man gewapend met apparatuur weer door mn hele camper!
"Waarom is het zo`n rommel?" tja wat dacht u??
Alles word doorgemeten: het polyester dak, het afval water, binnen..
"U heeft chemische middelen!" en mijn schoenendoos met medicijnen komt weer te voorschijn!
"Heeft u hier papieren voor?" euh, ja die heeft u in uw handen!

Maar de apparaten hebben de zoektocht toch versneld,
na een half uur mag ik alweer door!
Yes! nu dan maar snel een camping zoeken want ik heb het gehad!

Gelukkig vind ik een pracht plekje aan het water!
Vriendelijke mensen.. Wifi, prachtig Toiletgebouw enz. voor 100 kuna.
Ik ruim op, doe een handwasje en val in slaap om 14u.