Translate to a different language

donderdag 23 januari 2014

Bergpas Kalamata-Sparti, scheur.

Het belooft weer een prachtig zonnige dag te worden, voor een toerritje door de bergen geweldig natuurlijk.
Wat een mooie pas met vele haarspeldbochten.
De weg volgt grotendeels het riviertje dat door het steeds smaller wordend dal slingert.
Wanneer er eigenlijk geen plaats meer is voor de weg moet die maar door de berg.
Meerdere overhangende bijna tunnels zijn uit de berg gehaald.
Wanneer ik Mystrás voorbij rijd hoor ik een bijgeluid tijdens het rijden.
Nog voor Sparti stop ik op een parkeerplaats om de oorzaak te vinden.
Onder de auto is het vrijwel direct zichtbaar, er zit een scheur in de flens tussen de motor en versnellingsbak.
Ik neem direct contact op met onze autotype club.
Als ik zorg dat de scheur dicht is kan ik naar de camperplaats rijden.
De ANWB zal een nieuwe flens moeten opsturen die inmiddels bij de "Nomade"club al klaar ligt.

60km verder kom ik weer bij "Pantelis Paradise" de Taverne in Karavostasi 
en wordt wederom hartelijk welkom geheten.
Een mooi plek om op een onderdeel te wachten!