Translate to a different language

donderdag 2 januari 2014

Berg route van Leonidio naar Skala

Dit jaar is met regen begonnen.
Van Nafplio ben ik weer zuidwaarts gereden naar Plaka,
bij de historische haven heb ik overnacht naast een Hobbit die in een VW-busje rondtrekt.
Met zijn houtkachel, strobed en bamboe gordijnen zie je direct dat deze kleine jongeman met grijze haren een apart figuur is.
Leuk om een praatje mee te maken!
Zijn piep stem en giechelende lach zal vast ook mensen op afstand houden.
Hij spreekt Duits omdat hij zomers in Oostenrijk een klettergids is. (Bergklimmen)
Als ik hem de volgende ochtend help om zijn auto te starten zegt ie zomaar ineens "Je zou kruiden moeten proberen tegen de pijn"
Ik kijk een beetje raar op omdat ik het helemaal niet over pijn of reuma heb gehad.
Na het ontbijt besluit ik omdat het weer mooi weer is geworden de bergpas te nemen richting Skala.
De route is prachtig, hier is nog echt ruige natuur!
De weg gaat continu omhoog door het steeds nauwer wordende dal.
Als ik het witte klooster passeer slingert de weg dmv haarspeldbochten omhoog tot ca. 1500m waar het dorpje Kosmas in de sluierbewolking zich probeert zich te verstoppen.
De zuidelijke kant van de berg naar beneden is minder ruig maar nog steeds geniet ik van de uitzichten en het zonnetje op de voorruit.
In Gytheio haal ik bij de locale vampier de resultaten van mijn bloedtest op.
Bijna alles heeft gelukkig een normale waarde.
"Don't worry, you are still alive" zegt hij met een brede grijns.