Translate to a different language

vrijdag 6 december 2013

Brr koude nachten, Mycene en Mystrás

Brr, de nachten zijn koud geworden..
Dat zal ook wel zo blijven zolang er sneeuw licht boven de 1000m ben ik bang.
Ik weet nu ook dat mijn zonnepaneel niet toereikend is!
Gemiddeld gebruik ik 15 tot 20 amp (12v) per dag,
op een zonnige december dag in Griekenland laad mijn paneel 15 amp.
Als ik rijd dan is de dynamo sterker dan het paneel en zodoende doet het paneel dan niets!
Op een bewolkte / regen dag laad het systeem 2 tot 5 amp. rijden is dan de oplossing
Kortom iedere dag kom ik eigenlijk te kort, na 10 dagen moet ik een stroompaal opzoeken.

Zo staan de campers lekker ruim in Nafplio, mijn buren een Nederlands en twee Duitse echtparen zijn gezellige mensen. De "nieuwe" Zweden heb ik amper gesproken.

Mycene, het ommuurde paleiscomplex en grafcirkels.
Leuk maar ik had er meer van verwacht. zie foto`s.



De Leeuwnpoort 




De schat kamer van Atreus

Ik schat dat die deuropening 7 meter hoog is!

Vrijdag 6 december,
Ik ga weer een stuk door de bergen rijden Richting Sparta en Mystrás.
Mystrás ligt op een prachtige plek op een uitloper van het ruige Tiagetosgebergte.
Het is een verlaten stad onder een kasteel op de berghelling, er wonen alleen nog nonnen.
De nog prachtige Byzantijnse kerken geven dit goed weer.
Het paleis wordt gerenoveerd dus dat kan ik helaas niet bezoeken.


Daar ergens tegen de hoge bergen ligt Mystrás

Mystrás, boven het kasteel, dan paleis en de stad met kerken.