Translate to a different language

donderdag 5 augustus 2010

Tsjechië



Tsjechië, ja nu zal ik de liefhebbers natuurlijk op de tenen trappen!
Het landschap is mooi, beetje vergelijkbaar met Luxemburg.
De wegen zijn matig tot slecht, de taal... ik heb er één woord voor k*t.
Ik heb met diverse mensen proberen te communiceren, geen Engels logies!?
Geen Duits! maar wat dan wel. Tsjechisch en Russisch en ik niet dus!
Zelfs op het toeristen bureau "I" wordt geen woord Duits of Engels gesproken.
Dan betalen, gelukkig bij de pomp met creditcard, geen extra opname mogelijk!
Bank? ja in de grote steden, nou ik ben er één doorgereden geen banka gevonden!
Uit wanhoop en beetje onveilig gevoel van je niet verstaanbaar kunnen maken ben ik maar door gereden tot net in Oostenrijk.
Zwettl, Oostenrijk wat is het hier verzorgd, netjes en perfecte wegen.