Translate to a different language

vrijdag 4 december 2015

Jeuk















Vergeten hoe je het doet.
Genieten.
Van het woord alleen al kreeg ik jeuk.
'Geniet ervan!'.
Makkelijker gezegd dan gedaan.
Weet je eigenlijk zelf wel hoe dat moet, of zeg je ook maar wat?
'Geniet van het uitzicht!'.
Berg, zand, stenen, water, lucht, so what.

Gisteren was zo mooi.
Spontaan bezoek aan het eerste ecodorpje.
Charismatische mensen ontmoet.
Inspirerende gesprekken gevoerd.
Experimentele micro landbouw gezien.
Mensen die samen buiten spelen, ontdekken, kunst en muziek op 
numero uno hebben staan.

Daarna zijn we via een ruig pad gaan wildcamperen in een natuurpark.

Nog geen twee jaar geleden was ik gevangen in een pilletje. 
Ik telde de uren totdat het donker werd en ik weer mocht slapen.

's Ochtends in de zee, met een snorkel op mijn kop, 
komen de herinneringen weer bovendrijven.
Ik kon het vroeger heel goed!
En nu gebeurt het vanzelf.
Jawel, hoe jeuk het ook klinkt, genieten.
Terwijl ik het water uit kom en de rotsen opklim zie ik een heel mooi uitzicht.