Translate to a different language

dinsdag 20 december 2016

Kerst concert in Alcoutim

Een klein dorp, vele nationaliteiten.
Iedereen is uitgenodigd het Kerst-Concert bij te wonen.
Ook ik mag komen..

18u in het eeuwen oude witte kerkje.
Ik tel zo'n 120 mens inclusief het koor.
En wat blijkt er zijn maar liefst 4 koren!!
Om de 4 liederen wisselen ze van plaats.
Spaans, Engels, Portugees en Zweeds.
Het laatste nummer is "Heilige Nacht" er wordt een couplet gezongen in alle talen van de inwoners.
Bij de al genoemde talen kwam nog: Frans, Duits, Nederlands.

Ja ook Nederlanders, en ik werd al bij binnenkomst ingedeeld in het Nederlandse mannenkoor.
Wat een avond vullende belevenis!! Ik genoot enorm van de saamhorigheid.

"De gemeente Alcoutim heeft een totale oppervlakte van 577 km² en telt 2917 inwoners....."
Het dorp zelf minder dan 900, beide getallen waren in de jaren zestig nog zeker 4x zo hoog.

Van alle Koren heb ik een nummer opgenomen: