Translate to a different language

dinsdag 16 december 2014

Sneller Zuid, Kenitra - Mohammedia - El Jadida - Oualidia

Noordwest Marokko is in mijn ogen net Frankrijk, groen en welvarend.
Ik had iets anders in gedachten dus doorrijden wat ik kan... op naar het zuiden!
De mensen zijn vriendelijk en behulpzaam ondanks mijn gebrekkige Frans begrijpen ze me.
Bij Mohammedia ga ik op de kleine camping "Said" voor minder dan 5 euro incl. een stokbrood de volgende ochtend.
Bij de Mariane Supermarkt koop ik een dongle om mijn website bij te kunnen houden de komende tijd. Taxi's zijn hier volop en misdragen zich behoorlijk op de weg, ook staan er ongelooflijk veel verkeersagenten om alles (vooral snelheid) te controleren.
Na El Jadida krijg ik eindelijk het gevoel in een ander land te zijn!
Langs de kust liggen rijen duinen met waterpannen ertussen,.
Oualidia is een prachtige kustplaats met Camper-P voor 2,50 met Tajine service aan de deur voor 5.-.